a hely salzburg repülőterén egy üveggömbben van, egyébként idegenforgalmi látványosság, parkolni elég nehéz a falatnyi parkolóban. bent kiállítás repülőkből, kocsikból, fent étterem. nem túl nagy, illetve nem tudom, hogy van-e másik terem. kábé 8 asztal. pechünkre a szomszéd asztalnál egy szalonidióta ült a családjával, ráadásul elhozták a 3 éves körüli szintén idióta gyereküket. nekem is van kettő, de soha nem vinném el alvásidőben egy olyan helyre, ahol legalább 3 órát leszek, és ők konkrétan semmit nem tudnak enni. bár megnéztem volna, trettl milyen gyorsan csinál csibefasírtot krumplipürével… szóval volt pici zavar a térben, de nem hagytuk magunkat. a közönség egyébként meglepően koros volt.
  
 
asztal szép, pincérek fiatalok, jó arcok, mosolygósak, de egy-kettőnél (látszólag régi motorosok) a mosoly mögött mást is láttam, az meg nem tetszett. víz, habzóbor, kenyér, vaj, étlap. 4 féle menü, honlapon olvasható, az ételek külön is rendelhetőek, magyarul összerakhatod a saját menüdet. felkészültünk előre, úgyhogy nem hagytam kibontakozni a teremfőnököt :) jópofa feature volt, amikor kihozták az általunk összerakott menüt kinyomtatva és szépen bekötve az igazi étlap mintájára. elhoztuk, csak nem találom, ha előkerül, felteszem.

üdvözlő: paprikakrém polippal, és valamilyen sorbet is volt a pohárban, 3 féle babból leves, bélszíncarpaccio. a paprikakrém rendben, a babletykó gyenge, mosószerízű habbal a tetején, bélszín megint jó. egyik sem igazán szájelvágós.
 


elő 1: libamáj tortácska red-bullal s éred bull popcornnal. gyenge. viszben 4 kaliberrel jobb volt pár napja. középen kis tortácska, rétegezve a libamáj, köré öntenek red bull kólát és fagyasztott kólát.
 
 

elő 2: a csajom homár és zöldség terrine-t evett, az viszont parádés. látványra, ízre egyaránt.
 

elő 3: hideg-meleg bloody mary, szent jakab kagylóval. oldalt kis ostyán kagyló és paradicsom (?) carpaccio (parádé), lé, közepén kagyló (közepes). sajnos beleettem, mielőtt fotózhattam volna...
 


hal 1: tengeri sügér barackkal, tökéletesre készített halacska, a körítés miatt közepes, nem is tudom mi minden volt még benne, de nem hagyott maradandó nyomot.
 


hal 2: fekete tőkehal cseresznyével. az este legjobb tányérja. tökéletes hal, rákaramellizált cukorral, cseresznye, rókagomba, lötty, hab. nagyon-nagyon jó volt. kábé olyan, mint a costesben a tőkehal konfitált olajbogyóval, csorizzó pelyhekkel, stb.
 


tészta: articsókával töltött tészta, csibebélszínnel, zöldszósszal. kicsit zavaros a túlkészült csirke, a fincsi tészta és a sóskaízű, valszeg ruccolaszósz, néhol fenyőmag.
 


hús 1: bölény, brízzel. megint parádé. komoly alapanyagok, tökéletesre készítve. itt látszik, hogy az egyszerű mennyire nagyszerű. gyakorlatilag pontosan ilyet ettem ramsey-nél, bríz nélkül. hús, hagyma, krumplipüré, zsü, ámen. a bríz csak hab volt a tortán.
 


hús 2: ibériai malac. nagyon gyenge. a látvány és az íz is. összhang zéró. ezért kár volt. szerencsére a csajom ette :) bár a felét meg kellett ennem. viszben nagyságrenddel jobb volt ugyanez.
 


desszert 1: salzburgi galuska. helyi klasszik, finom volt, de nem kiemelkedő. szintén idő előtt zabáltam bele...
 


desszert 2: csoki delice. szép, szerintem nem elég jó, de nem vagyok nagy csokifanatikus, úgyhogy lehet, hogy csoki best ever.
 


viszlátbonbon: sokféle, jóféle.

kávé: dzsanesz.

sajnos a kaja után 6 órát kellett vezetnem északnak, úgyhogy összesen 3 pohár bort ittam, megmondtam, hogy ne is adjanak többet, és az utolsót a főételhez, viszont hozzanak, amit gondolnak. az összes nagyon gyenge volt. a bölényhez adott zweigeltet kikérem magamnak. itthon simán visszaküldöm a francba és kikérem a vásárlók könyvét :)
összesen 447 euró borravalóval (remélem tényleg arra költik…). az ételsor 135 euróba került (kétszer), az összes többi a víz, a kávé, és nagyrészt a pár pohár bor. így nézve nagyon durva...
összességében jól éreztem magam, jót ettem, de nem úgy jöttem el, hogy ilyet még soha sehol… lehet, hogy nagy volt az elvárás, nem tudom. ilyen színvonalon itthon is lehet enni a feléért. a vendégszakács koncepció viszont oscar-díjas. már most kinéztem a decembert.
bevezetem a mértékegységet, és adok nekik 6 nite pontot (10 a maximum) mert volt kivételesen jó tányér, de volt nagyon gyenge is, irtózatosan drágák voltak a nem túl jó borok, és szerviz is lehetett volna picivel jobb.
első blogbejegyzésem, tessék vele óvatosa bánni! :)
hangar 7
 

A bejegyzés trackback címe:

https://niteclub.blog.hu/api/trackback/id/tr481309954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az,Öreg 2009.08.14. 21:46:55

Köszönöm a riportot. Magamban 9,5 nite pontot adtam rá. (A hiányzó 0,5 pont oka, a hiányzó NAGYBETŰ.) Érdekes összehasonlítás volna, egy hazai hasonló színvonalú étteremről írt beszámoló.

SLACÓ 2009.08.15. 02:10:45

@nite_club: Vagány leírás, egyszer biztos érdemes volt kipróbálni, engem zavart volna a "szalonidióta" család. Sajnos nem tudom mi az a csibebélszín, megköszönném ha leírnád.

nite_club · http://niteclub.blog.hu 2009.08.15. 07:51:42

@SLACÓ: idézek a bűvösszakácsról: "Sot l’y laisse franciául annyit jelent," bolond aki ott hagyja". A két apró, gömbölyded húsfalat a csirkehát két oldalán található, Az angolok „oysternek”, azaz „osztrigának” is nevezik. Jól elkészítve kiváló szaftos húsrész."

a costesben van egy ilyen étel: tanyasi tojás alacsony hőfokon készítve, articsóka veloutéval,
füstölt kacsamájjal, serpenyőben sült sot l’y laisse-szel, az szerintem kiemelkedő étel.

nite_club · http://niteclub.blog.hu 2009.08.15. 07:53:12

@Az,Öreg: bocs a nagybetűért, nem ígérem, hogy legközelebb lesz :)

jövő héten szerintem megyek a costesbe, már csak azért is, mert tényleg azt gondolom, hogy ehhez a menühöz lépest nincs lemaradva, sőt...

megírom azt is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.15. 09:57:09

jajistenem, még egy blog amit muszáj lesz olvasni! :)

gyerünk már a prágával! :)

SLACÓ 2009.08.15. 14:51:10

@nite_club: Köszönöm a választ!
süti beállítások módosítása